USTANOVITELJ PODJETJA EMI RAZKRIVA: KAKO JE BILO USTANOVLJENO USPEŠNO PODJETJE IN KAKŠNI SO BILI NJEGOVI ZAČETKI
Družba EMI ima dolgoletno tradicijo na področju proizvodnje in prodaje tekstila za dom. Na trgu smo že 28 let in svojim strankam ponujamo široko paleto slovaških izdelkov po dostopnih cenah. Odlikujejo nas predvsem edinstveni vzorci posteljnine, prvovrstna kakovost in šivanje po meri glede na zahteve strank. Nakupovanje v naši e-trgovini vam bo prihranilo čas in dolge ure, porabljene v različnih trgovinah. Z EMI lahko z enim naročilom opremite skoraj celoten dom, ki vam ga bomo z veseljem dostavili do vrat.
Spletna trgovina EMI je prejela več nagrad heureka.sk, leta 2021 pa je bila zmagovalka ShopRoku v kategorijah "Stanovanje in oblikovanje" in "Dodatki za dom". Kdo stoji za uspešnim podjetjem EMI in kako nastane takšno podjetje? Več nam je povedala ustanoviteljica Jana Cicmanová, ki nam je sploh prvič razkrila, kakšni so bili začetki podjetja EMI, kaj je potrebno, da podjetje deluje, in kaj lahko pričakujemo v bližnji prihodnosti.
1. Pozdravljeni, gospa Cicmanova Cenimo, da ste sprejeli naše povabilo na današnji intervju. Ste ustanoviteljica podjetja EMI, ki se osredotoča na proizvodnjo in prodajo tekstila za dom. Zanima nas, kako je prišlo do vaše poslovne zamisli?
Po padcu socializma je bil trg precej majhen in nekje v tistem času se je pojavila ideja, da bi prišli na trg z nečim, kar je manjkalo. Če se prav spomnim, sta bili na primer na voljo le dve vrsti kuhinjskih krpic, pa še te niso bile najlepše. Tako se je bilo lažje uveljaviti. Tako smo najprej začeli šivati lončnice, čajne brisače, pozneje pa tudi posteljnino, rjuhe in blazine. Vsako leto smo postopoma širili ponudbo in število zaposlenih se je povečevalo.
2. Številni začetni podjetniki se sprašujejo, kako ustanoviti podjetje. Kakšni so bili vaši začetki? Ali je težko ustanoviti podjetje? Kakšen nasvet bi jim dali?
Vsak začetek je težak. Ni težko ustanoviti podjetja, vendar če želite uspeti, morate delu posvetiti veliko časa in ga opraviti po svojih najboljših močeh. Najpomembnejše je, da se potrudite, da zadovoljite svoje stranke, in storite vse, kar je v vaši moči, da bodo za vsako ceno zadovoljne. Stranka je tista, ki je za podjetje zelo pomembna, tega se morate zavedati in tako tudi pristopiti.
Mladim svetujem, naj se ne bojijo poslovanja. Vsakdo je v nečem dober, in če združijo delo s hobijem, jim bo to pozneje zagotovo prineslo rezultate. Poskusiti je treba vse, videti, kaj deluje, kaj ne, in se potruditi po svojih najboljših močeh. Neuspeh ne sme nikogar odvrniti, temveč nam le pokaže, kam ne vodi pot.
3. Ste pričakovali, da bo podjetje tako močno zraslo in doseglo tako odlične rezultate, ali je to presenetilo tudi vas?
Nisem pričakoval, vendar te vedno razveseli, ko vidiš, da podjetje uspeva in se razvija. To ni lahka pot. Mislim, da vsakdo, ki se nečemu posveti, na koncu vedno nekam pride in prej ali slej bodo ti rezultati vidni. Ker je EMI družinsko podjetje, mlajša generacija nadaljuje z delom ter uvaja nove in sodobnejše prakse. Starejša generacija pa prenaša svoje izkušnje, zlasti v smislu upravljanja podjetja, in navsezadnje tudi nauke za prihodnost, da se napake ne bi ponavljale in da bi podjetje raslo. Potrebno je znati povezati vse, vzeti najboljše in to uporabiti v korist podjetja. Trdno sem prepričan, da bo družba EMI dosegla še boljše rezultate kot doslej.
4. Kje je sedež vašega podjetja? Imate samo e-trgovino ali tudi nekaj trgovin?
Naše podjetje ima sedež v Sabinovu, kjer imamo proizvodnjo, skladišče in zidano trgovino.
Na Slovaškem imamo več prodajaln z opeko in malto. Dve trgovini imamo v Prešovu, dve v Košicah, eno v Žilini in eno v Popradu. Povsod imamo zelo ustrežljive zaposlene, ki so našim strankam pripravljeni pomagati pri izbiri izdelkov in odgovarjati na njihova vprašanja. S pomočjo naše e-trgovine lahko izdelke EMI dostavljamo v vse dele Slovaške. Za to uporabljamo kurirsko podjetje, ki se vedno trudi, da naročila našim strankam dostavi čim hitreje.
5. Ali nameravate odpreti še kakšno drugo trgovino? Na primer nekje na zahodu Slovaške?
Vsekakor da. Želimo, da so naši izdelki na voljo vsem. Imamo stranke, ki zelo rade obiskujejo naše trgovine, saj si lahko izdelke ogledajo neposredno v trgovini. Nekatere stranke morajo pred nakupom videti, kako je izdelek videti in kakšen je material na otip. Drugim je všeč, da lahko naše izdelke kupijo takoj, zlasti kadar potrebujejo darilo v zadnjem trenutku. Kar zadeva druge zidane trgovine, jih zagotovo nameravamo odpreti tudi v drugih mestih. V bližnji prihodnosti bomo odprli trgovino v Bratislavi.
6. V katerih državah deluje podjetje EMI? Ali načrtujete širitev v druge države?
Trenutno poleg Slovaške delujemo še na Češkem in Madžarskem. To pomeni, da imamo do zdaj e-trgovine, ki so na voljo tudi na tujem trgu. Prednost je, da lahko stranke iz tujine naše izdelke pregledujejo v svojem maternem jeziku. Za stranke iz tujine imamo na voljo tudi podporo strankam. V bližnji prihodnosti načrtujemo širitev na Hrvaško in Romunijo, nato pa bomo videli, katere bodo naslednje države.
7. Vemo, da se vaše podjetje ukvarja s proizvodnjo in prodajo hišnega tekstila in dodatkov za dom. Koliko zaposlenih morate imeti, da bi vse skupaj delovalo?
Podjetje EMI ima skupaj približno 70 zaposlenih, vendar se to število zaradi rasti podjetja spreminja. V pisarni imamo zaposlene, ki se ukvarjajo s trženjem in splošnim vodenjem e-trgovine, tako slovaške kot tuje. Pomemben del podjetja so zaposleni v proizvodnji, kjer se izdelujejo vzmetnice, vzglavniki, prevleke za vzglavnike ter šivajo posteljnina, rjuhe in drugo. Tu nastajajo naši kakovostni izdelki. Imamo tudi zaposlene v skladišču, ki skrbijo, da so vsa naročila urejena in pravočasno dostavljena našim strankam. Zaposlene imamo tudi v naših zidanih trgovinah, ki so v neposrednem stiku z našimi strankami, jim svetujejo pri izbiri in prodajajo naše izdelke.
8. Kaj je po vašem mnenju največji dosežek vašega podjetja, na katerega ste ponosni?
Vsekakor na nagrade, ki smo jih prejeli kot e-trgovina, saj so bile te ocenjene na podlagi zadovoljstva strank, za kar jim dolgujemo veliko zahvalo.
Uspeh je tudi število pozitivnih ocen in povratnih informacij o naših izdelkih. Uspeh je viden tudi v povečanju prodaje v primerjavi s prejšnjimi leti. Za uspeh štejem tudi to, da nam je začelo dobro uspevati v tujini, saj se na tujem trgu ni lahko uveljaviti. Potrebnega je veliko dela, pridobivanja informacij o tem, kako to deluje v drugih državah, in tudi veliko časa, da vse skupaj zaživi.
9. Kateri izdelki EMI so vam osebno najbolj všeč in zakaj?
Mislim, da imamo veliko lepih in praktičnih izdelkov za dom. Uporabljam celotno našo ponudbo, zato je težko določiti, kateri so najboljši. Imamo na primer nekaj res edinstvenih modelov posteljnine in vsaka stranka bo med njimi zagotovo našla svojega najljubšega. Če bi moral izbrati posteljnino, bi bila to bombažna posteljnina Beneton, a kot pravim, vsakemu je všeč nekaj drugega.
10. Katere izdelke bi svetovali zahtevnim strankam, ki želijo nekaj posebnega?
Zahtevnejšim strankam bi vsekakor priporočil damaščanske rjuhe in rjuhe iz bombažnega satena. Damaščanske rjuhe, ker so izdelane iz visokokakovostnega in razkošnega damaščanskega materiala. Ta je zelo prijeten na otip, ne zahteva posebne nege in ima dolgo življenjsko dobo. Prevleke iz bombažnega satena , ker so razkošnega in elegantnega videza. So mehke na otip, ne hladijo in ne grejejo ter so primerne za poletje.
11. Ali nameravate razširiti svojo ponudbo izdelkov? Na katere izdelke bi se radi osredotočili v bližnji prihodnosti?
Vsekakor si bomo prizadevali za razširitev našega portfelja izdelkov v vseh kategorijah. Za zdaj še ne vemo natančno, kateri bodo ti izdelki. Vodilo nam bo, po čem bo največje povpraševanje in kaj naše stranke pogrešajo. Če se torej zgodi, da od nas pričakujejo izdelke, ki jih še nimamo v ponudbi, nam lahko pošljejo e-pošto ali pustijo sporočilo na družbenih omrežjih. Vsak vpogled je dobrodošel.
12. Sprašujemo se, česa ne bi smelo pozabiti nobeno podjetje, če želi napredovati. Nam lahko poveste ključne točke, na katere se osredotočate, da bi dosegli svoje cilje?
Kot sem že omenil, je to predvsem zadovoljstvo strank, ki ga bomo dosegli le z individualnim in poštenim pristopom. Zato ponujamo tudi možnost prilagajanja izdelkov njihovim zahtevam. Ključna je tudi kakovost izdelkov, saj jo stranke zahtevajo, pomembno pa je, da jo ohranjamo. Tretja točka pa so vsekakor ugodne cene izdelkov za vsakogar. Imamo predvsem gospodinjske izdelke, ki jih ljudje potrebujejo, in temu morajo biti prilagojene tudi cene. Včasih smo imeli tudi zanimive popuste v e-trgovini, med katerimi so naše stranke lahko izdelke kupile zelo poceni.
13. Omenili ste zadovoljstvo strank. Kljub temu jih je včasih težko zadovoljiti in predvidevamo, da se bodo tako kot v vsakem podjetju tudi v vašem pojavile nepričakovane situacije. Kako ravnate v takem primeru, da bi dosegli zadovoljstvo?
Zadovoljstvo strank je pogosto težko, vendar se trudimo po svojih najboljših močeh. Zato imamo tudi podporo strankam in v primeru nezadovoljstva se lahko obrnejo na nas na številko +421 233 057 083 ali prek e-pošte ahoj@emi.sk. Na voljo smo od ponedeljka do petka. Vsak predlog ali zahtevo stranke takoj ocenimo in jih poskušamo rešiti v njeno zadovoljstvo. Če je napaka na naši strani, jo poskušamo čim prej odpraviti, vendar si prizadevamo, da bi bilo takih situacij čim manj.
14. Kako je z vašega vidika voditi podjetje? Vodenje podjetja zahteva veliko truda. Poskusite svetovati, kako vse to obvladati.
To ni samo moje delo, temveč delo celotne ekipe. Gre tudi za zaposlene, ki delajo v podjetju, saj imajo velik vpliv na skupne rezultate. Zaposleni, ki jih delo resnično zanima, se hitro učijo in si prizadevajo za čim boljše rezultate, so ljudje, ki si jih želi vsak delodajalec. Zato je pomembno, da ste pozorni tudi pri izbiri zaposlenih in spremljanju njihove uspešnosti. Trudimo se delati s kakovostnimi ljudmi, da bi vse delovalo, kot je treba, in to je pravzaprav odgovor na vprašanje, kako to upravljati.
15. Na koncu imam vprašanje, za katerega sem prepričan, da bo še posebej zanimivo za vaše stranke. Kako vidite prihodnost podjetja EMI?
Želimo še naprej izboljševati in širiti našo ponudbo, da bodo stranke imele na enem mestu vse, kar potrebujejo za svoj dom. Še naprej bomo iskali in ugotavljali, kaj si naše stranke želijo, ter izpolnjevali njihove potrebe. Prizadevali si bomo še izboljšati naše storitve, da bo zanje nakupovanje pri nas čim bolj priročno. Želimo si, da bi bili naši izdelki na voljo tudi v drugih državah in da bi našli svoje mesto v tujih gospodinjstvih.
Ali so vam naši izdelki všeč in želite podpreti e-trgovino EMI? :) Želimo, da nam pišete!
Pošljite nam fotografije izdelkov EMI, s katerimi je vaš dom udobnejši, ali nam pustite lepo mnenje. Skrbimo za zadovoljstvo naših strank, zato nenehno izboljšujemo naše storitve za vas.
Komentarji
Pošljite svoj komentar